duminică, 8 noiembrie 2009

Vechi și Nou


     În primăvara asta, printr-un concurs neimportant de împrejurări mi-a picat sub ochi o galerie de fotografii din Iașiul de altădată, cărți poștale sau fotografii personale de prin colecții. Uitându-mă atent la ele am avut un impuls de neoprit și astfel, la un ceas târziu și mohorât de sâmbătă am plecat prin oraș cu camera la gât, în căutarea imaginii de azi a locurilor acelea. Multe dintre ele nu mai sunt astăzi deloc, unele nu mai pot fi surprinse din aceleași unghiuri pentru că au crescut exagerat copacii, sau blocurile, sau alte orori urbane... Pe unele însă le găsesești încă acolo, martori prea îngăduitori ai trecerii noastre prin viață. Mi-am propus atunci ca proiect personal să încep o serie de imagini din Iași, de genul „ieri / azi”. 
    Deocamdată am rămas doar cu propunerea și cu aceste imagini de început, sper ca să găsesc însă timpul și inspirația de a duce ideea mai departe.

1) Notre Dame de Sion - azi sediul Filarmonicii



2) Biserica lipovenească din Podu Roș

 

3) Școala de fii de militari - azi Spitalul Militar

 

4) Institutul de Anatomie - Universitatea de Medicină și Farmacie

 

5)  și desigur, pentru că nu poate lipsi din vreun material despre Iași, 
                 Teiul lui Eminescu

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu